Формування графічних компетентностей студентів першого курсу архітектурних і художніх спеціальностей
Ключові слова:
графічні компетентності, студенти-першокурсники архітектурних і художніх спеціальностей, довузівська графічна підготовка, геометричне і проєкційне креслення, критерії оцінювання, технічна грамотністьАнотація
Сучасна парадигма розвитку освітнього процесу на найближче майбуття включає в себе такий тип навчання, який характеризується значним об’ємом самостійної роботи та активним залученням студентів творчих спеціальностей до наукової роботи, починаючи вже з першого курсу, що було б неможливо без стійких навиків індивідуальної графічної компетентності. Значення графічних дисциплін для професійної підготовки архітектора, художника та дизайнера є принципово важливим, тому що вони поширюють індивідуальні можливості майбутніх фахівців. У сучасних умовах розвитку системи вищої освіти до випускників висуваються вимоги, пов'язані не тільки зі знаннями, вміннями та навичками у професійній сфері. Не менш важливе значення відіграють такі особистісні якості, як самостійність, ініціативність, оригінальність мислення, комунікабельність, здатність генерувати ідеї тощо. Одними із сучасних проблем сьогодення викладання графічних провідних дисциплін є, на наш погляд, зменшення кількості годин на їх вивчення, відсутність необхідної матеріальної бази (комп’ютерних класів, наприклад), що є зараз досить актуально, та ін. Велику роль тут можуть відіграти взаємоузгоджені програми з окремих графічних дисциплін. Основні підходи до формування графічних компетентностей і оціночні критерії завдань розглянуті автором на прикладі багаторічних досліджень у процесі викладання студентам першого-другого курсів графічних дисциплін, а також викладання дисципліни «Креслення» на підготовчих курсах Центру довузівської підготовки (ЦДО) в Одеській державній академії будівництва та архітектури (ОДАБА). Стаття присвячена дослідженню проблеми формування графічних компетенцій студентів- першокурсників архітектурних і художніх спеціальностей як основи їх професійної технічної грамотності, а також систематизації та узагальненню окремих методичних підходів до навчання. У дослідженні були застосовані аналітичні методи вивчення літератури з методології викладання графічних дисциплін здобувачам творчого профілю, експертний аналіз графічних індивідуальних робіт студентів і слухачів ЦДО, тощо. Результати досліджень апробувалися у навчальному процесі, що передбачає удосконалення і розвиток цієї тематики в подальшій перспективі.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Збірник «Наукові проблеми архітектури та містобудування» | ОДАБА

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.





