Моніторінг і критерії ефективності презентації графічних дисциплін студентам молодших курсів творчих і технічних спеціальностей
Ключові слова:
graphic disciplines, monitoring, junior students, performance criteria, methodological toolsАнотація
У сучасних умовах розвитку системи вищої освіти до випускників висуваються вимоги, пов'язані не тільки зі знаннями, вміннями та навичками у професійній сфері. Не менш важливе значення відіграють такі особистісні якості, як самостійність, ініціативність, оригінальність мислення, комунікабельність, здатність генерувати ідеї, готовність розв'язувати проблемні ситуації, які не мають заздалегідь розроблених алгоритмів і засобів розв'язання, що відіграють не менш важливу роль у професійній діяльності архітектора, дизайнера, інженера, ніж знання будь-якої дисципліни. У загальній задачі вдосконалення навчального процесу чи не найважливішою є проблема якості навчання, яка в значній мірі залежить від методології викладання.
Креслення є міжнародною мовою спеціалістів архітектурно-мистецького профілю та інженерів різних спеціальностей. Дисципліни графічного циклу, до яких належать нарисна геометрія та інженерна графіка, вивчаються студентами архітектурно-мистецьких та технічних напрямів у вишах на молодших курсах. Результатом навчання є розвиток просторового уявлення, набуття студентами якісних графічних навичок, умінь графічно вирішувати прикладні завдання, правильно складати та "читати" креслення, а також знати основні вимоги та правила до оформлення проектно-конструкторської документації. Основною метою нашого дослідження є мониторінг та апробація критеріїв ефективності викладання графічних дисциплін протягом навчального року, а також узагальнення результатів щодо розвитку і вдосконалення підходів до методології викладання графічних дисциплін та їх вплив на якість навчання студентів першого і другого курсів архітектурних, художніх та технічних спеціальностей.
У роботі використані теоретичні та емпіричні методи: аналіз, класифікація та узагальнення джерельної бази дослідження; авторський досвід організації навчального процесу; діагностика студентських аудиторних графічних робіт із хронометражем тимчасових витрат, а також їх домашніх завдань. Наш багаторічний досвід показує, що студенти молодших курсів можуть отримати глибші знання лише за умови високої мотивації, систематичної індивідуальної роботи та отримання детальніших знань самостійно. Наведені результати дослідження моніторингу навчального процесу викладання графічних дисциплін та вплив на якість навчання різних методологічних та ще інших багатьох важливих факторів, з нашої точки зору, можна оцінити досить значущими, тому необхідно в перспективі продовжити пошуки в цьому напрямку.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Збірник «Наукові проблеми архітектури та містобудування» | ОДАБА

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.





