Формування художньо-образної концепції дизайну архітектурного середовища Деволанівського узвозу в м.Одеса
Ключові слова:
історико-культурне середовище, художньо-образна концепція, Художні засоби, художній потенціал середовища, художній переклад, формальнокомпозиційний підхід, архітектурне середовище, середовищні інсталяції, арт-об'єкти, конвергенція архітектурних і художніх засобівАнотація
У статті досліджено підходи до формування художньо-просторової та художньо-образної концепцій проектування Деволанівського узвозу в Одесі. На основі аналізу навчальних завдань з дисциплін ДПМ та дипломного проектування встановлено, що художньо-образне рішення в архітектурно-дизайнерському плануванні є похідним від художнього аналізу форми, об'єму, простору. Цей аналіз здійснюється мовою і засобами, притаманними сучасному мистецтву. Об'єктом дослідження є фрагмент архітектурного середовища у вигляді оригінальної просторової організації, об'єму або форми, а предметом - художньо-образна інтерпретація цього фрагмента засобами формальної композиції. Це своєрідний творчий переклад з мови мистецтва на мову проектної графіки. Особливістю цієї діяльності є художнє освоєння вихідної середовищної ситуації, виявлення образного потенціалу досліджуваного фрагмента архітектурного середовища, побудова послідовної системи вражень з акцентом на носії образності: простір, форма, об'єм, маса, деталь, колір тощо. Другим важливим елементом художнього осмислення є споживач середовища та екологічна діяльність. Особливістю є поєднання "стоп-кадрів" станкового мистецтва з художньо-постановочною діяльністю, процесуальною динамічною композицією, що передбачає низку екологічних вражень. Таким чином, фактори середовища трансформуються в художні ідеї і навпаки, встановлюються сфери візуальної взаємодії людини з фрагментом довкілля, з'являються зони з якостями арт-об'єктів та середовищних інсталяцій тощо. Представлені студентські роботи, які фокусуються на певному потенціалі архітектурного середовища Деволанівського узвозу в Одесі.
Особливістю цієї діяльності є художнє освоєння вихідної середовищної ситуації, виявлення образного потенціалу досліджуваного фрагмента архітектурного середовища, побудова послідовної системи вражень з акцентом на носії образності: простір, форма, об'єм, маса, деталь, колір тощо. Другим важливим елементом художнього осмислення є споживач середовища та середовищна діяльність. Особливістю є поєднання "стоп-кадрів" станкового мистецтва з художньо-постановочною діяльністю, процесуальною динамічною композицією, що забезпечує низку екологічних вражень. Таким чином, середовищні чинники трансформуються в художні ідеї і навпаки, встановлюються сфери візуальної взаємодії між мотивом і фрагментом середовища, з'являються зони з якостями арт-об'єктів і середовищних інсталяцій і т.д. Представлені студентські роботи, які фокусуються на певному потенціалі архітектурного середовища Деволанівського узвозу в Одесі.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Збірник «Наукові проблеми архітектури та містобудування» | ОДАБА

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.





